En hel uges ferie i marts eller april. Der er påskefrokoster og æggejagt, kyllinger og påskeliljer. Men hvorfor er det nu liiiige, vi holder påskeferie? Påsken er den vigtigste højtid i kristendommen, og i dette projekt får eleverne mulighed for at opleve de fortællinger, der knytter sig til påskens dage. Hver påskedag bliver i materialet perspektiveret til centrale almenmenneskelige begreber, så fortællingerne rækker ud over påsken og stiller spørgsmål til menneskelivet mere generelt.
- Palmesøndag - Hvad er forventningens glæde?
- Skærtorsdag - Hvad er fællesskab?
- Skærtorsdag (Getsemane) - Hvad er svigt?
- Langfredag - Hvad er smerte?
- Påskemorgen - Hvad er håb?
Tilmeldte klasser tilbydes en påskevandring i den lokale kirke, hvor både fortællinger og kunstbilleder inddrages. Det kan være en god anledning til at høre præstens udlægning af påskens begivenheder og opleve kirkens rum.